Heerlijk ontstressen en genieten van de sauna
Een sauna is eigenlijk onmisbaar voor de naturist en nudist, vaak zelfs de eerste kennismaking met het naturisme. Als je een vakantie bij Naturistencamping Flevo Natuur boekt dan mag je onbeperkt en gratis gebruik maken van de sauna en de opgietingen. Binnen bij het zwembad is er een babbel sauna en buiten in het bijgebouw vind je een stilte sauna en een opgietsauna.
Nieuwe sauna verwacht in 2023!!
Nog eventjes geduld, maar in 2023 wordt er een geheel nieuwe sauna geplaatst bij Naturistencamping Flevo Natuur! Een hele grote kelosauna! Kelo is een naam die in Finland wordt gebruikt voor naaldhout. Dit hout groeit ter hoogte van de poolcirkel en nadat de bomen een bepaalde hoogte hebben bereikt, sterven deze af. Na circa 30 jaar ontstaat dan door inwerking van het klimaat een zachte schorsloze buitenkant. De boom is nu pas geschikt om in de saunabouw te verwerken.
Een kelosauna bestaat uit boomstammen van een paar honderd jaar oud, deze worden op elkaar gestapeld met daartussen een laag vilt en onderling verbonden met duvels voor de stabiliteit. De stammen hebben een zachte buitenlaag van ongeveer twee centimeter, welke na droging een grijs/zilverkleurige patin hebben. Deze laag is uitermate geschikt voor een milde afgifte van warmte en door deze optimale warmteafgifte is een kelosauna uitstekend geschikt als opgietsauna.
De nieuwe sauna wordt momenteel nog gebouwd speciaal voor Flevo Natuur, maar hieronder alvast een impressie van deze geweldige nieuwe sauna.
Bron: https://www.flevonatuur.nl/sauna
FlevoNatuur 2023: Nieuwe Kelo sauna!
Re: FlevoNatuur 2023: Nieuwe Kelo sauna!
Ook voor opgietingen denk je? Of is er bij flevonatuur geen standaard persoon die zulke dingen doet?
- admin
- Leeftijd: 36
- Status: Offline
Re: FlevoNatuur 2023: Nieuwe Kelo sauna!
Volgens mij mogen meerdere mensen opgietingen doen. Ik heb vorig jaar in de zomer 7 dagen op FlevoNatuur gestaan en toen heb ik in die week een paar keer dezelfde opgieter gehad, maar ook een keer een andere. Ook heeft een jongetje van een jaar of 12 een keer een opgieting gedaan en die kon het erg goed. Er zijn ook wedstrijden zoals "So you think you can opgiet?".
FlevoNatuur 2023: Nieuwe Kelo sauna!
Ah leuk te horen wellicht in t voorjaar of zomer dan eens in n sauna gaan zitten daar dan.
Moet wel zeggen dat zelf bewegen en wapperen me een stap te ver gaat. Ik sterf zittend al.
Moet wel zeggen dat zelf bewegen en wapperen me een stap te ver gaat. Ik sterf zittend al.